Η ταινία “Dong Haichuan of Hundred Fists” είναι σκηνοθετημένη από τον Zhao Jian και είναι μια παραγωγή της Yangming Media Co., Ltd.
Αφηγείται την ιστορία του Dong Haichuan, ο οποίος για να προστατεύσει τους ανθρώπους στράφηκε ενάντια στον έμπορο οπίου Ellemen. Ο Βρετανός Jacob σχεδίασε μια παγίδα για να σκοτώσει τον Dong Haichuan. Στο τέλος, ο Dong Haichuan ξεπέρασε πολλά εμπόδια, νίκησε τον Ellemen, έκαψε την αποθήκη οπίου και σκότωσε τον ένοχο Jacob.
Όμως πέρα από την ταινία υπάρχει και η πραγματική ιστορία. Το κεντρικό πρόσωπο είναι ο Dong Haichuan, ο οποίος ήταν υπαρκτό πρόσωπο. Θεωρείται ως ο ιδρυτής του Baguazhang. Τα περισσότερα, αν όχι όλα, υπάρχοντα στυλ του Baguazhang, θεωρούν τον Dong Haichuan ως αρχή της καταγωγής τους.
Μερικοί παραδοσιακοί δάσκαλοι στην Κίνα δεν θεωρούν τον Dong ως τον ιδρυτή, αλλά απλώς ως τον πρώτο αναγνωρισμένο εκπρόσωπο της τεχνοτροπίας Baguazhang, που το έκανε γνωστό στο ευρύτερο κοινό. Κατά τη γνώμη τους, πριν από τον Dong, η διδασκαλία του Baguazhang διεξαγόταν κεκλεισμένων των θυρών από τον έναν Ταοϊστή στον επόμενο, μέσα στην Ταοϊστική κοινότητα.
Ωστόσο, δεν υπάρχουν ιστορικά στοιχεία που να αποδεικνύουν την εξάσκηση του Baguazhang μεταξύ των Ταοϊστών πριν από τη εποχή του Dong.
Ο Dong Haichuan γεννήθηκε στις 13 Οκτωβρίου 1797 στο χωριό Zhu, στην πόλη Ju Jia Wu, στην περιοχή Wenan, της επαρχίας Hebei, στην Κίνα. Ως παιδί και νέος εκπαιδεύτηκε εντατικά στις πολεμικές τέχνες του χωριού του. Οι τέχνες πιθανότατα βασίζονταν στο Shaolin και μπορεί να περιλάμβαναν το Bafanshan (έναν πιθανό πρόδρομο του Fanziquan), το Hongquan, το Xingmenquan και το Jingangquan. Αυτές ήταν οι τέχνες που διδάσκονταν μέσα και γύρω από το χωριό του Dong εκείνη την εποχή.
Η οικογένειά του πιστεύεται ότι ήταν τόσο φτωχή, ώστε κάποια στιγμή, γύρω στο 1853, ο Dong έφυγε από την επαρχία Hebei για να αναζητήσει δουλειά αλλού.
Γύρω στο 1864 ο Dong έφτασε στο Πεκίνο και προσλήφθηκε ως υπηρέτης στην κατοικία του Πρίγκιπα Su. Αργότερα ο πρίγκιπας Su του έδωσε τη δουλειά του εφοριακού. Ο Dong και ο κορυφαίος μαθητής του Yin Fu πήγαν στη Μογγολία για να εισπράξουν φόρους. Εκεί έμεινε δέκα χρόνια. Με την επιστροφή του, άφησε τη δουλειά του πρίγκιπα και άρχισε να διδάσκει δημόσια, εγκαταλείποντας όλα τα άλλα επαγγέλματα, για να αφοσιωθεί πλήρως στην ανάπτυξη και τη διδασκαλία του Baguazhang.
Η φύση αυτών που δίδαξε αμφισβητείται γενικά. Μερικοί πιστεύουν ότι δίδασκε με συνέπεια μόνο τις πρώτες τρεις από τις οκτώ παλάμες (Μονή αλλαγή παλάμης, διπλή αλλαγή παλάμης και λεία παλάμη σώματος) και ότι διαφοροποιούσε τις τελευταίες πέντε ανάλογα με την προηγούμενη εμπειρία των ατόμων στις πολεμικές τέχνες. Άλλοι πιστεύουν ότι δίδαξε πολύ περισσότερα πράγματα. Ήταν επίσης στη δημόσια περίοδο διδασκαλίας όταν δόθηκε στην τέχνη το όνομα Baguazhang.
Στα τελευταία του χρόνια ήταν φτωχός και έζησε με τους μαθητές του Yin Fu και Ma Gui. Ο Μα είχε μια μάντρα ξυλείας και ο Dong ζούσε στις εγκαταστάσεις της επιχείρησης. Πέθανε στις 25 Οκτωβρίου 1882 στο Πεκίνο.
Στα τέλη του 19ου αιώνα, το Baguazhang είχε γίνει ένα πολύ γνωστό στυλ μάχης στο Πεκίνο και τη βόρεια Κίνα και ο Dong Haichuan και οι μαθητές του έγιναν διάσημοι. Αυτό οδήγησε σε πολλές φανταστικές ιστορίες και γραπτά μυθιστορήματα που υιοθετήθηκαν ως γεγονός.
Από πολλές μαρτυρίες αναφέρεται ότι περνούσε τα νιάτα του ταξιδεύοντας, χωρίς χρήματα και ότι συχνά αντιμετώπιζε προβλήματα. Όμως, ακόμη και με τους δικούς του ισχυρισμούς, συνέχισε να μελετά έντονα τις πολεμικές τέχνες κατά τη διάρκεια των ταξιδιών του. Πού, από ποιον και τι διδάχτηκε, ποικίλλει ανάλογα με την πηγή. Αλλά είναι γενικά αποδεκτό ότι, κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ο Dong μελέτησε Ταοϊστικές μεθόδους εκπαίδευσης που περιλάμβαναν κάποιο είδος πρακτικής κυκλικού περπατήματος. Συνδύασε την εμπειρία του από τις τέχνες του χωριού του, με όσα είχε μάθει στα ταξίδια του και τις Ταοϊστικές σπουδές, για να δημιουργήσει μια μοναδική τέχνη που αρχικά ονομαζόταν Zhuanzhang. Το Zhuanzhang στα μετέπειτα χρόνια έγινε γνωστό ως Baguazhang.